Umenie marketingu – copywriting

Pojem – copywriting vieme preložiť ako písanie textov. Nejde však o obyčajné písanie textov, ale o kreatívne napísanie textu, ktorý upúta, zaujme a samozrejme bude z gramatického a štylistického hľadiska napísaný správne.

Účelom takého textu je  naaranžovanie slov tak, aby veci, o ktorých  text pojednáva, sa lepšie predávali. V tomto prípade názov tohto článku nie je zavádzajúci a copywriting je skutočne umením marketingu

 

Copywriter

 

Osoby, ktoré sa venujú copywritingu, sa nazývajú copywriteri. Čo všetko by má správny copywriter ovládať ? V prvom rade to je jazyk, v ktorom píše. Ďalej by mal disponovať bohatou slovnou zásobou, písať pútavo bez chýb a mať dostatok informácii o tom, o čom píše.

 

Čo píše copywriter ?

 

Web články. Ako už z názvu vyplýva, tieto články sú určené pre webové stránky. Pri tomto druhu článkov, si musia copywriteri dávať pozor na to, aby v článkoch boli dostatočne zvýraznené kľúčové slová, nadpisy, podnadpisy, citácie a pod. Ľudia, ktorí čítajú články na webe, majú totiž tendenciu skenovať dané články.

SEO články. Spočívajú v optimalizácii webových textov pre internetové vyhľadávače, ako napríklad Google. Pri tomto type článkov,  je dôležitý tzv. linkbuilding čiže tvorba spätných odkazov. Podstatou je umiestnenie odkazov na kľúčové slová v texte, ktoré následne vás presmerujú  na vami požadovanú stránku. SEO články spočívajú v optimalizácii textov pre internetové vyhľadávače, ako napríklad Google.

PR články. Špecializujú sa predovšetkým na zlepšenie imidžu, zvýšenie atraktivity či už firmy alebo produktu. Zjednodušene povedené, ide o akýkoľvek text, ktorý je písaný na objednávku a jeho cieľom je ovplyvnenie verejnej mienky.

 

Okrem toho, copywriteri sa venujú aj napríklad: navrhovaniu sloganov, písaniu blogových článkov, inzerátov, tlačových správ, newsletterov, popiskom pre eshopy, ale aj mnohým iným veciam spojených s copywritingom.

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.