Smerovanie online marketingu

Klasický, začiatkom každého roka sme zaplavovaní článkami na tému “Top trendy v online marketingu na rok 20XX” a v princípe sa vždy točíme okolo toho istého. Samozrejme, je dôležité držať prst na pulze doby a vedieť čo môžme očakávať v priebehu roka a pokúsiť sa prispôsobiť svoje marketingové stratégie. Ale pravda je taká že napriek tomu že Google je veľmi dynamická firma, tempo nabiehania na zmeny, najmä v našom regióne, je relatívne pomalé. Skúsme ale využiť túto príležitosť, ohliadnuť sa pár rokov dozadu a pozrieť sa na prístupy ktoré dlhodobo fungujú (a ktoré budú fungovať aj naďalej) a pár rokov dopredu a pozrieť sa kam sa môže presunúť marketing v online svete.

 

Dlhodobé trendy.

 

Mobilné zariadenia. Samozrejme, trend je jasný. Čoraz viac vyhľadávacích dopytov pochádza práve z smartfónov, ale netreba si z mobilných zariadení robiť mantru. Keď sa pozeráme na ecommerce segment – väčšina objednávok stále pochádza, a dlho ešte bude pochádzať, z desktopov. Je to kôli prirodzenému nákupnému procesu – keď si niečo nakupujeme radi si prečítame recenzie, porovnáme tovar a jeho ceny, pre naše rozhodovanie potrebujeme pracovať s dátami a túto možnosť nám browser na notebooku poskytne oveľa efektívnejšie ako smartfón. Pre to aby nás web držal krok s týmto trendom stačí mať rozumnú responzivitu a optimalizovaný obsah pre webové zariadenia. Nezabúdať na struktorovane dáta, vypnutie popupov.

 

Obsah. Obsah je kráľ a kráľom zostane, bez pochýb. Google nechce aby sme robili marketing, chce čo možno najrelevantnejšie organické výsledky (pretože to je dôvod prečo ľudia vlastne googlia) a vskere marketingové aktivity smerovať na AdWords. A takisto – ľudia nechcú reklamy, nemajú ich radi. Chcú práve obsah a dobrý obsah je zároveň ťa najlepšia reklama. Jedným z výborných kanálov ktorým môžme veľmi rýchlo odkomunikovať svoj obsah je práve video. O “roku videa” počúvame už pekných pár rokov, netreba si z toho taktiež robiť mantru, ale využitie videa na jednoduché, ľahko konzumovateľné a pritom obsažné podanie správy má rozhodne svoje miesto. Platí to najmä pre sociálne siete, kde sa multimedia cítia ako doma. Rozplánujte si svoje marketingové aktivity tak, aby ste mohli vytvoriť zopár kvalitných produktových videí a boostnite ich cez facebook. Raz vidieť je lepšie ako 100x čítať.

 

Technické pozadie. Rýchlosť webu ostáva a bude aj v budúcnosti veľmi dôležitým signálom pre google, a je čím ďalej tým ťahšie spĺňať náročné očakávania používateľov. Ten chce mať vrátené htmlko v podstate instantné, ale zároveň web plný customizovaneho kontentu a interaktivity. Nieje to ale mission impossible, dobrý hosting a optimalizácia kódu a práce s multimédiami dokáže zázraky.
Keby som mal spomenúť jednu vec ktorú sa oplatí v rámci technického SEO urobiť – je to rozhodne prechod na HTTPS. Bezpečnosť je veľká téma a jej dôležitosť bude len a len rast. Samozrejme, treba rátať s tým že to nieje práve jednoduchá vec, migráciu treba správne naplánovať a technicky previesť (zmapovať si url a presmerovať každú starú na novú cez redirect 301)

 

Budúcnosť bude formovať AI.

 

Umelá inteligencia napreduje míľovými krokmi a bude mať OBROVSKÝ dosah na celý segment online marketingu. Google patrí medzi priekopníkov Dáta Science – oboru ktorý využíva Big Dáta pre tvorbu umelej inteligencie. Kedysi sme si mysleli že vytvoriť inteligenciu znamená vytvoriť obrovské prekombinované algorytmicke mapy ktoré budú poskytovať odpoveď na každý otázku ktoré im položíme. Dnes už vieme že cesta je v dátach. V obrovských objemoch dať a relatívne jednoduchých matematických algoritmoch ktoré dokážu v týchto dátach nachádzať štruktúry a následne analogicky odvodzovať predpoklady. Práca s advanced analytics je realitou dneska, posun na next level bude realitou najbližšej doby.
Keď sa pozeráme na horizont dnešok+5 rokov, najväčší dopad bude mať AI na spôsob akým dnes robíme SEO. Treba dať definitívne zbohom katalógom, lacným PR článkom a odkazom z nerelevantnych webov. Google má mimoriadne prepracované language processing algoritmy, Panda sa rozhodne dočká zásadného updatu alebo mladšej sestry ktorá zachytávať backlinky z webov ktoré niesu relevatné nášmu oboru. Zbohom článkom o bycikloch z webstránky venujúcej sa talianskej kuchyni.

 

Ďalšia zásadná zmena príde s IOT a úplne zmení spôsob akým dnes “googlime”. AI asistenti sa stanú absolútnou samozrejmosťou (Siri, Cortana), ľudia začnú čím ďalej tým viac vyhľadávať hlasom (najmä na mobilných zariadeniach). Toto úplne zmení momentálny pohľad na prácu s kľúčovými slovami (ktorých bude X násobne viac) Toto z veľkou pravdepodobnosťou silno ovplyvní aj PPC, násobne kvantum kľúčových a negatívnych kľúčových slov nebude možné dobre manažovať človekom a umelá inteligencia nás zastúpi, minimálne v manuálnych a repetetivnych činnostiach, marketerovi ostane rozhodovacia zodpovednosť.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.